شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

شبکه وایمکس آزمایشی در ارمنستان راه‌اندازی شد

ارمنستان

شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۱:۰۰


شرکت "کورنت-‌ای‌ام" که شاخه‌ای از شرکت مخابرات روسی "کومستار یونایتد تله‌سیستم" در ارمنستان است در شهر تساخکادزور ارمنستان شبکه‌ وایمکس آزمایشی راه انداخته است.

وایمکس نیوز - در این شبکه‌ آزمایشی از تجهیزات "اومنی‌ماکس" استفاده شده است که ساخت شرکت یونانی "اینتراکوم تلکوم" است. شرکت "اینتراکوم تلکوم" فراهم‌ساز محصولات مخابراتی است و به شرکت "سیترونیکس" تعلق دارد.

نصب تجهیزات، تنظیم کانال‌های ارتباطی و پشتیبانی‌های فنی این پروژه را شرکت "اینتراکوم ارمنستان" انجام می‌دهد. طی این پروژه "کورنت-‌ای‌ام" تجهیزات "اومنی‌ماکس" را در گستره‌ بسامدی 3.6 تا 3.8 گیگاهرتز آزمایش می‌کند و همسازی آن با زیرساخت شبکه‌ای موجود این شرکت و همچنین میزان تلفیق‌پذیری آن با هسته‌ شبکه‌ موجود را می‌سنجد.

در صورتی که این پروژه‌ آزمونه(پایلوت) با موفقیت به انجام برسد گسترش شبکه در دستور کار قرار می‌گیرد. با اجرای این پروژه کاربران نهایی سیار و ساکن به خدمات اینترنت فراخ‌باند بی‌سیم دسترسی خواهند یافت.

کورنت-‌ای‌ام در سال 2008 یک شبکه‌ مخابراتی سراسری بر اساس فناوری دسترسی اینترنت فراخ‌باند بی‌سیم وایمکس راه انداخت. خدمات وایمکسی تجاری کورنت-‌ای‌ام هم اکنون در 19 شهر بزرگ ارمنستان و روستاهای واقع در شعاع 20 کیلومتری شهرهای تحت پوشش وایمکس در دسترس است. کورنت-‌ای‌ام در این شبکه‌ 802.16e که قابلیت ارتباطات سیار دارد خدمات فراخ‌باندی تا سرعت متقارن3Mbps به دست می‌دهد.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو